6 tips bij het aanschaffen van bedrijfskleding

Bedrijfskleding inkopen is een proces. Er komt vaak meer bij kijken dan men denkt en het wordt ook vaak op het laatste moment geregeld. Ben je een organisatie met veel medewerkers? Dan is het eerste advies om mensen binnen je organisatie enthousiast te krijgen en een kleine kledingcommissie samen te stellen.

Tip 1: Voorbereiding

Een voor de hand liggende tip, maar een goede voorbereiding is het halve werk. Weet wat je nodig hebt. Hieronder staan een aantal zaken op een rijtje:

  • Wat is het doel om bedrijfskleding aan te schaffen?
  • Welke teams hebben welke uitstraling nodig?
  • Hoeveel kledingstukken per medewerker, afhankelijk van het aantal werkdagen?
  • Gaat de kleding door dames en heren gedragen worden?
  • Wil je standaard mooie kleding of zoek je custom made?
  • Hoe wil je ontzorgt worden op het gebied van bedrijfskleding?
  • Wat is het budget voor de bedrijfskleding?

Tip 2: Tijdsplanning

Zorg ervoor dat je ruim van tevoren begint met het selecteren van jouw totaalleverancier. Naast het selecteren van MW Bedrijfskleding, moet je ook denken aan het uitzoeken van de kleding, het doorpassen van de kleding, het bepalen van de posities van de logo’s, het plaatsen van de logo’s door middel van borduren of bedrukken en eventuele vermakingen. Neem voor dit proces de tijd!

Tip 3: Service

Denk van te voren na over welke service je belangrijk vind:

Tip 4: Prijs-kwaliteitverhouding

De prijs-kwaliteitverhouding is een belangrijk onderdeel. De tip is om de prijs te beoordelen in relatie tot de levensduur. Er zijn bijvoorbeeld polo’s in verschillende prijzen. Een promotionele polo is wasbaar op 40 graden en zal bij normaal gebruik een jaar meegaan. Een duurdere polo is 60 graden wasbaar en wellicht bruikbaar van 1,5 tot 2 jaar en zal minder snel vaal worden.

Tip 5: Logo voorziening

Volgens de Belastingwetgeving horen op de kleding 1 of meer duidelijk zichtbare beeldkenmerken te zitten, die horen bij je organisatie (bijvoorbeeld een bedrijfslogo). Deze hebben samen een oppervlakte van tenminste 70 cm2 per kledingstuk. Lees hierover meer in onze blog over belastingvoordeel.

Dit kan op verschillende manieren worden uitgevoerd. Een borduring, het plaatsen van een embleem of een mooie bedrukking doormiddel van een transfer. Bekijk daarbij goed op welke positie je een logo zou willen hebben en hoe groot. Wil je het opvallend of juist subtiel. Er zijn hier veel mooie oplossingen voor. Onze adviseurs helpen je graag om de juiste positie te bepalen.

Tip 6: Wassen en onderhoud

Kan ik mijn kostuum zelf wassen of moet het naar de stomerij? Er zijn tegenwoordig een heel aantal lijnen in bedrijfskleding welke je zelf goed kunt wassen op lage temperatuur. Als je deze producten na het wassen meteen goed uithangt kun je het de volgende keer zo weer aantrekken. Makkelijk en kostenbesparend! Lees uiteraard altijd goed wat er op het wasetiket staat en volg de wasinstructies welke je van MW Bedrijfskleding ontvangt!

Meer MW nieuws

borduren

Waarom kiezen voor het borduren van bedrijfs- of promotiekleding?

Een geborduurd logo op bedrijfskleding is méér dan alleen een beeldmerk, het is een investering in uitstraling én herkenbaarheid.
circulair-project

Samen oude werkkleding nieuwe waarde geven

De ideeën waren inspirerend en praktisch tegelijk: van tassen en laptophoezen tot accessoires en relatiegeschenken die echt passen
header-circulair

Van bedrijfskleding naar nieuwe waarde

We starten een nieuw duurzaam initiatief en dit keer doen we het anders: we nemen onze klanten actief mee in de ontwikkeling